Tietoa laitoksesta

Sähkötekniikan ja automaation laitos aloitti toimintansa 1.1.2014. Se syntyi, kun automaatio- ja systeemitekniikan, elektroniikan ja sähkötekniikan laitokset yhdistyivät.

Uusi laitos muodostaa ympäristön, jossa eri alojen tutkijat ja insinöörit voivat toimia vuorovaikutuksessa ja tehdä yhteistyötä perinteiset rajat ylittäen, ratkaista haastavimpia tieteellisiä ja teknisiä ongelmia, tarjota erinomaista koulutusta ja tuottaa yhteiskunnalle hyvinvointia.

Monialainen ryhmämme, jossa yhdistyy asiantuntemus mikrojärjestelmistä, sähkötekniikasta ja automaatiosta, lisää tieteellistä ja teknistä tietämystä. Tehtävänämme on kehittää yhteiskuntaa innovaatioiden, koulutuksen ja tutkimuksen avulla kansainvälisesti korkeimmalla tasolla.

Henkilökunnassa on yhteensä noin 180 jäsentä, joista 16 on tenure track -urajärjestelmään kuuluvia professoreita.

Sivusta vastaa: | Viimeksi päivitetty: 11.11.2014.